top of page

Prihvatanje cjelovitosti u obrazovanju: Moj osobni put transformacije

Ovaj članak je prvobitno objavljen na Linkedinu 19.09.2023.


maelys de rudder, sitting at table

2007. godine u sarajevskom naselju Hrid, osnovali smo školu Bloom, okruženu šumom i baziranu na Montessori principima, koje smo u godinama koje su slijedile obogatili i našim vlastitim holističkim obrazovnim praksama.


Preko 1500 studenata je prošlo kroz naša vrata i sa sigurnošću možemo tvrditi da smo uspjeli obrazovati emocionalno i društveno razvijene pojedince koji istovremeno postižu izuzetne akademske uspjehe.


Vjerujem da je sada pravi trenutak da napravimo još jedan značajan korak naprijed i pokrenemo razgovor o ograničenjima tradicionalnog obrazovnog sistema. Vrijeme je da istražimo mogućnosti transformacije obrazovanja iz "fabričkog modela" u model usmjeren na njegovanje cjelovitosti.


U ovom članku možete saznati više o mom osobnom obrazovnom iskustvu i motivaciji da izazovem zastarjeli tradicionalni obrazovni sistem kao i steći uvid u ono što možete očekivati ​​u narednim člancima.


Moje rano obrazovanje


Između 5. i 11. godine pohađala sam, po mom mišljenju, najbolju školu na svijetu! Nedavna prilika da ponovo posjetim ovo cijenjeno mjesto sa svojim drugarima iz razreda ispunila me nostalgijom. Dok smo šetali dobro održavanom, lijepom starom vilom, uspomene su se vraćale - vesele učionice, prekrasan vrt i prekrasno igralište. Međutim, nisam mogla da ne primijetim ograničenja njihovog sadašnjeg, tradicionalnog uređenja, sa malim učionicama bez edukativnih materijala i kreativnog prostora.


Tog posebnog dana, prisjetili smo se divnih uspomena koje dijelimo: rimskih gozbi, oblačenja u toge, ljenčarenja i uživanja u grožđu i poslasticama sa medom. Prisjetili smo se i radosti donošenja zamoraca sa farme i uzbuđenja što imamo naše muzičke instrumente za nastupe u svakom trenutku. Škola je sve što smo učili pretvarala u kreativne aktivnosti, njegujući duh slavljenja iz bilo kojeg razloga.


Naši nastavnici, svaki jedinstven na svoj način, istinski su brinuli o našim osjećajima, ponašanju i individualnim potrebama kod učenja, što je ostavilo trajan utisak na nas. Tada se nismo fokusirali na ocjene ili buduća akademska postignuća; umjesto toga, cijenili smo ono što je svakog od nas činilo posebnim i jedinstvenim.


Te godine su bile temelj mog razvoja i pružile su mi najbolju osnovu za razvoj. Škola je pružala sigurno i brižno okruženje u kojem sam mogla istraživati ​​i doživljavati sebe na različite načine, njegujući osjećaj potpunosti i povezanosti koji me je kasnije vodio dalje kroz moje životno putovanje.


Riječi Jane Fonde, "Nismo stvoreni da budemo savršeni. Trebamo biti cjeloviti", odjekuju mojim iskustvima u toj prekrasnoj školi. Trenuci cjelovitosti koje sam tamo doživjela i danas me podržavaju i inspirišu.


Ovdje sam ukorijenila moje vjerovanje da pravi edukatori dijele viziju obrazovanja kao prilike za djecu da iskuse cjelovitost – identitet, značenje i svrhu kroz povezanost s ljudima, prirodnim svijetom i duhovnim vrijednostima kao što su suosjećanje i mir. Od tada čvrsto vjerujem da obrazovanje ima moć da otkrije blago unutar svakog pojedinca, obogaćujući čovječanstvo u cjelini.


Ulazak u tradicionalni obrazovni sistem


Pravi edukatori dijele viziju obrazovanja kao prilike za djecu da iskuse cjelovitost – identitet, značenje i svrhu kroz povezanost s ljudima, prirodnim svijetom i duhovnim vrijednostima kao što su suosjećanje i mir. Čvrsto vjerujemo da obrazovanje ima moć da otkrije blago unutar svakog pojedinca, obogaćujući čovječanstvo u cjelini.


Međutim, kako sam nastavila školovanje u drugim ustanovama, sjećanje na te slavne dane je počelo da blijedi, zamijenjeno tugom, dosadom, strahom i nesigurnošću. Prošla sam kroz različite obrazovne sisteme u različitim evropskim gradovima, a svi su imali slične osobine. Istovremeno sa postizanjem dobrih akademskih rezultata, osjećala sam kako kreativna, radosna, radoznala i slobodoumna mlada djevojka koja sam nekada bila progresivno nestaje.


Sa 21 sam završila pravni fakultet sa  dobrim rezultatima, ali sam osjećala da sam bez smjera i da nemam strast za bilo šta konkretno.


Ipak, sve se promijenilo kada sam postala majka petoro djece. Moja osobna iskustva sa obrazovnim sistemom izazvala su duboku želju da svojoj djeci omogućim smislenije i obogaćujuće obrazovno putovanje.


Prihvatanje promjena


Kao rezultat toga, krenula sam novim putem i kreirala Bloom, Montessori školu okruženu sarajevskom šumom, za djecu uzrasta od 3 do 19 godina. Moje vlastito putovanje kao roditelja i pedagoga, odrazilo se na moja osobna iskustva i postalo novi pokretač mog sopstvenog razvoja. Dok sam obrazovala svoju djecu i razmišljala o tome kako bi obrazovanje trebalo izgledati u današnjem svijetu, Bloom je postao produžetak moje potrage za holističkijim i transformativnijim pristupom ljudskom razvoju.


Razgovor na ovu temu bih željela otvoriti kroz seriju članaka koji se tiču dvije glavne teme.


Prva je Poziv na oslobađanje od tradicionalnog obrazovnog sistema, u kojem ću istražiti sljedeće teme:

  1. Model fabričke škole – dostignuće u prošlosti, izazov u sadašnjosti

  2. Prihvatanje transformacije obrazovanja: Imperativ promjene

  3. Prihvatanje transformacije obrazovanja: Ograničenja fabričkog modela

  4. Prihvatanje transformacije obrazovanja: Opšti korijeni otpora

  5. Prihvatanje transformacije obrazovanja: Izazovi za nastavnike

  6. Prihvatanje transformacije obrazovanja: Put obrazovnog otkrića


Druga je moja vizija za obrazovanje budućnosti, početna tačka i osnova da vas pozovem da zamislite ovaj transformativni model obrazovanja sa mnom.


Dobrodošli u ovu zanimljivu diskusiju!


Iskreno se nadam da će vam ovi članci pružiti uvid, odgovoriti na neka od vaših hitnih pitanja, a možda čak i potaknuti nova pitanja.


Uskoro prvi članak u nizu!

20 views0 comments
bottom of page