Uđite u Montessori učionicu i naći ćete privlačan prostor koji je uređen tako da inspiriše učenje. Zamislite: otvoreni raspored s različitim područjima za učenje, materijalima do kojih djeca mogu lako doći i umirujućim prirodnim dekorom. Ovo je jako različito od tradicionalnih učionica sa jarkim bojama, redovima klupa i ispisanim tablama.
Srce Montessori pristupa je nešto što se zove "pripremljeno okruženje". Ova postavka je pažljivo osmišljena da stvori najbolje iskustvo učenja za vaše dijete. Dr. Maria Montessori, italijanska doktorica, osmislila je ovu metodu. Nažalost, iako mnoge škole nose naziv "Montessori", ali istina je da samo one koje istinski implementuju pripremljeno okruženje i Montessori stil podučavanja nude Montessori pristup u pravom smislu riječi.
Šta se dešava u pripremljenom okruženju?
Vertikalno grupisanje i praktično učenje: U Montessori učionici djeca različitih uzrasta uče zajedno: to se zove vertikalno grupisanje. Zamislite grupu sa djecom od 3 do 6 godina. Ova mješavina uzrasta je dobra stvar – to je kao da imate stariju braću i sestre koji vam onda mogu pomoći da bolje naučite. Mlađa djeca vide šta starija rade i žele i to da probaju. A stariji dobijaju osjećaj ponosa pomažući mlađima. Ovo je zapravo poput stvarnog života, gdje ljudi sa različitim iskustvima rade zajedno.
Vođeno istraživanje i učenje kroz rad: Montessori učitelji se zovu vodiči. Oni nisu kao redovni nastavnici koji samo prezentuju pred razredom. Umjesto toga, oni stvaraju okruženje u kojem djeca mogu sama istraživati. Oni su poput prijateljskih mentora, uvijek spremni pomoći. Kako djeca rastu, zajedno rade na projektima u malim grupama. To im pomaže da nauče važne vještine. Zamislite da učite o biljkama uzgajajući jednu u razredu – to je projekat! Učionica je opremljena svime što je djeci potrebno za te tri godine, tako da mogu učiti svojim tempom i birati aktivnosti koje ih zanimaju.
Nezavisnost unutar zajednice: U Montessoriju je "cool" biti nezavisan ali i biti dio tima i raditi zajedno. Djeca nisu sama – ona su dio razredne zajednice. Čak i najmlađa djeca pomažu brinući se o učionici. Ovo im pokazuje da imaju svoju važnu ulogu i da mogu napraviti razliku.
Učenje dodirom i ispravljanje grešaka: U Montessori, djeca ne sjede za stolom i slušaju. Za učenje koriste posebne materijale. Ovi materijali pomažu im da koncepte razumiju dodirom i radom s njima. Ovi materijali su pametno osmišljeni i imaju ugrađenu kontrolu greške. Dakle, ako djeca naprave grešku, mogu shvatiti gdje su griješili i sami to popraviti. Ovako djeca najbolje uče – radeći, praveći greške i pokušavajući ponovo.
Ukratko, Montessori je kao poseban recept. Kombinira praktično učenje sa zabavom, omogućavajući djeci da uče vlastitim tempom dok sklapaju prijateljstva i rastu kao ličnosti. Dakle, kada uđete u Montessori učionicu, ulazite u svijet uzbudljivih mogućnosti za rast i razvoj vašeg djeteta.
Comments